måndag

VET NI?



God morgon måndag.

Vet ni?

Jag tror jag viskar fram det. Lillebror sov hela natten. Ja, jag vet är det inte fantastiskt. Själv vaknade jag flera gånger för att kolla om allt var som det skulle, typisk mamma grej. Så idag gjorde det absolut ingenting att gå upp klockan halv sex. Helt ok faktiskt. Och vad mycket man hinner,
tvättkorgen tom - scheck, dammsugit - check, middagen planerad - check, målat hyllor - check.
Och nu sitter man här i soffan  och myser, det brinner i kaminen så möblerna som blev målade i helgen torkar nån gång och Lillebror sover igen. 







Helgen har varit så bra, vi har fått gjort massor här hemma. Jag har målat möbler som snart ska få sin plats här uppe på plan2 och igår var det fixa trädgård dag ute. Vi har som mål att det ska bli färdigt ute innan vintern sån att till våren så kan vi plantera allt av buskar och träd som vi vill ha och en grön fin gräsmatta som Lillebror kan springa runt på hade ju varit helt perfekt.









Men nu, tilbaks till vardagen. Putsa fönster står kvar på listan så får väl börja med det nu.

Det är ju trots allt måndag.




KRAM på er.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar