söndag

Att ha höstdagar.

 
 
Dessa dagar alltså.
 
Vi har verkligen haft några fina höstdagar nu och jag hoppas det fortsätter en stund till och att kung vinter vill vänta med sin ankomst. Känner att jag inte riktigt är klar för snö och vinter än. Jag vill fortsätta njuta av vackra färger och solen som färgar himlen röd när mörkret släpper taget på morgonen.
 

 Jag mår bättre nu.
 
Äntligen så vänder det. Jag tror aldrig att jag varit så dålig så länge förut. Jag har inte kunnat gjort annat än att ta det lugnt i flera veckor. Men nu så börjar jag se ljust på det igen. Tack och lov att det går över men vi märker ju att dagisbacillena florerar så det är väl inte länge tills vi får nästa omgång. Men innan dess så ska vi njuta av hösten tillsammans och gå på upptäcktsfärder med lillebror, grilla korv i skogen till middag och plocka kottar och pinnar till julens förberedelser.
Det är hösten för mig det.
 




 
Men nu njuter vi lite till av söndagen tycker jag.
Våra söndagsgäster har åkt hem till sitt och vi har landat i soffan med varsin kopp te med honug och citron och fortsätter jobba med att bli friska.
 
God söndag.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar