tisdag

Bara för att det är tisdag.

 
 
Hur kan ett barn lukta så gott?!
 


Att hålla värmen.
 
Det är fortfarande höst och stickade tröjor och vintern låter vänta på sig och skönt är det på ett sätt men nu längtar jag faktiskt efter snön som lyser upp i mörkret. Det är så himlans mörkt att snart åker julstjärnan upp i fönstret. Visst det är kanske lite tidigt men vem bryr sig när årets mysigaste årstid aldrig verkar dyka upp. Jag väntar på att få göra fint hemma och har tjuvstartat lite med att köpa in lökar och blommor som fyller huset med doften av jul.
 
Jag älskar doften av jul. Och jag älskar doften av mitt nybadade barn.

 

 Att säga tack.
 
 Idag har jag haft kvalitetstid med en vän jag tycker väldigt mycket om. Vi har haft en sån där perfekt dag som jag bara får tillsammans med henne. En sån dag som tiden bara rinner iväg och vi pratar i munnen på varann för att det är så länge sen vi setts och skrattar och vet precis vad kärlekarna kommer att säga om vi kommer hem med det ena eller det andra. Och vi går i denna fantastiska butik och ser på allt fint vi så gärna vill ha och jodå lite får allt följa med hem också så nu kliar det verkligen i fingrarna för att göra julfint här hemma.
 
Tack min vän för att du är den du är.
 
Nu är det tid för att krypa upp i soffan med lite gott och se gårdagens avsnitt av Broen.
 
Kram och fin tisdag.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar