söndag

Att ha andra advent.


Kära traditioner.
Idag luktar huset jul av nystekta pepparkakor, pinnekjøtt och hyacinter.
Så idag njuter vi en perfekt söndag.
 
Dagen startade med en liten hand som klappade mig på kinden och ville att jag skulle vakna. Man smälter ju av mindre. Så frågade jag om vi skulle hämta dagens lucka på väggen och det kom ett jubel till svar och han kastade sig ur sängen. Så kröp vi ner under täcket igen och öppnade paketet medans hans ögon lyste av förväntan. Så blev det frukost framför julkalendern och lite pepparkakor och lussekatter till kaffet.






 
Jag brukar inte frossa i julpynt och egentligen behövs det ju inte så mycket för att skapa stämning men mycket levande ljus och lite choklad att tugga på så har man julstämningen på plats. Dom röda tomtarna får ligga kvar i källaren i år.
 
Nu ska jag kila in i köket och se hur det går med middagen och göra färdigt efterrätten.
 
Kram och fin söndag till er alla.
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar