lördag

Att hålla värmen.

 
 
Äntligen lördag.
Och så var den här igjen. Lördagen.
Alltså hur lycklig kan man bli när man vaknar och tittar på klockan och inser att båda barnen sovit länge på en lördag. Det händer ju typ aldrig. Men det bästa med helgen är att få in storebror i sängen med sitt rufsiga morgonhår och alldeles varma lilla kropp som kryper in under täcket och viskar hej. Och så ligger vi där och småpratar och lyssnar på lillebror som ligger och sover i vaggan.
 
I dag blir det nog en skön lördag.
 
 





Det känns som det är dags att förändra lite här hemma igen. Tycker fortfarande det är lite för mycket höst. Nu vill jag ha in mer svart/vitt och en gnutta trä. Då blir det nog bättre. Det verkar vara svårt att tröttna på det svart/vita. Jag halkar alltid tillbaka till det hur mycket jag än provar med andra färger men det känns liksom aldrig rätt och när jag först börjar tänka nytt så blir det så mycket jag vill ändra på och helst allt på en gång så klart.
Så i dag får mannen ta fram verktygen och springa efter mig medans jag står och pekar att där och där ska det upp en ny lampa och lite bilder och det är vad vi börjar med i dag och så blir det nog en liten tur ner i källaren för att fortsätta måla stolar för jag har en plan nu på hur det ska bli och då måste man börja på ett ställe för att till slut kunna ta tag i dom stora ändringarna som att fixa lillebrors rum och göra ett storebror rum och till slut ett nytt sovrum till oss. Det var väl inte så farligt, bara lite färg på väggarna och en hel del nätshopping!
 


 
 
Men tills dess håller vi värmen med eld i spisen så att man blir så där slö i hela kroppen på det där sköna viset och en kopp varm choklad toppad med en klick vispgrädde.
 
Bara för att det är lördag.
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar