söndag

Att ha kontakt med verkligheten igen.

 
 
 
Sådärja.
 
 
 

 


Ännu en vecka har gått snabbt förbi och det är dags att ha kontakt med verkligheten igjen.
Men det ska gå fint det också.
 
Ikväll sitter jag och googlar hur man får bort maskrosor ur gräsmattan och drömmer om en lummig trädgård och ett växthus. Ni vet, så man bara kan springa ut så där utan skor och plocka in precis vad man vill ha av grönsaker, bär och allt det andra goda som jag vill ha precis utanför husknuten. Trädgården börjar ta form nu och jag vet att till nästa sommar så blir det precis så där mysigt som jag vill ha det för jag planerar och mannen fixar, för har man en gartner som kärlek så får man det så där fint som man drömmer om.  
Och det kan man ju också leva med. Eller hur?
 








Det känns som vi har fått sol så det räcker hela hösten nu men ändå så tänker man.
Jaha, vart tog värmen vägen?
Det har liksom blivit ta på tjockare-tröjan-kvällar. Det känns iallfall så. Men hösten är ju fin den med.
 
 
 
Söndagskram.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar