tisdag

Häftigt är bara förnamnet och bättre än så här blir det inte....

 
 
Tisdag kväll och jag är hemma.
 
Kärleken står utanför fönstret och målar huset och här sitter jag. Men nån måste ju ta hand om allt inne också så jag anmälde mig frivilligt att ta kvällsrutinerna och den enorma högen med disk som bara stod där och stirrade på mig och så klart den obligatoriska tvättmaskinen.
Normal is boring, men vad sjutton det ska ju göras.
 
 

I dag är jag lite sliten. Jag funkar inte bra på lite sömn, så är det bara. Men det är bara att bita ihop och hoppas på att nästa natt blir bättre. Det är ett ganska högt tempo på den här mamman som ni kanske förstår så att sova på dagen, ja nåt sånt finns inte i min värld.
 


 
Nu är det nästan klart och det blev en grå vägg till slut.
Det bäbisblå är borta och tältet är uppe. Tältet, det vill säga sänghimmeln från numero74 blev en hit. Han älskar den. Och tillsammans med en liten afroinspirerad matta blev det ju hur bra som helst. Fantomen har kommit upp på väggen tillsammans med spöket från Granit och elefanten har bytt vägg. Nu fattas bara lite smågrejer som jag ska ut och leta efter och så är det perfekt.


 
 Lillebrors rum börjar också ta form.
Regndropparna från ferm living gör sitt tillsammans med house doctor i taket och dom små husen från søstrene grene. Mattan från ellos gör det perfekt svart och vitt och med det lilla gråa bordet blir rummet så där vackert som jag älskar. Det fattas ju så klart lite smågrejer här också men ideèrna finns.
 
 

Men nu är det kväll och slut för i dag.
Har haft en perfekt dag med härliga mammor och deras underbaringar, pannkakor och massa skratt. Kan man få det bättre?! Tror inte det. You made my day Girls.
 
Kram.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar